سرخط خبرها
خانه / تشخیص و درمان / طب سوزنی و طب سنتی شرقی / کلینیک زیبایی / درمان‌های نوین طب سوزنی در درمان چاقی

درمان‌های نوین طب سوزنی در درمان چاقی

یکی از روش‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی WHO در درمان چاقی استفاده از طب سوزنی یا Acupuncture می‌باشد در امریکا در سال ۲۰۱۳ یک میلیون نفر از این درمان بهره برده‌مند شده‌اند. یکی از مزایای این روش درمانی عدم وجود عوارض می‌باشد. روزانه با بیماران زیادی برخورد می‌کنیم که به دلیل انجام رژیم‌های درمانی که فقط کالری افراد را محدود می‌کند به عوارض غیر قابل جبرانی مبتلا می‌شوند؛ این عوارض عبارتند از خشکی پوست، ریزش مو با بی‌اشتهایی یا پرخوری عصبی، کاهش انرژِی و توان کار، افسردگی و انواع اضطراب‌ها در بسیاری از موارد نیز کبد چرب در اثر لاغر شدن غیر اصولی ایجاد شده است.

امروزه در رشته زیبایی، توجه جدی به مسایل پوستی و کلاژن سازی بیمار می‌شود و به هیچ عنوان به هر قیمتی حاضر نیستیم که لاغری را برای فرد ایجاد نماییم در حالیکه افتادگی پوست یا ریزش مو برای فرد ایجاد شود.

طب سوزنی به این دلیل که عارضه‌ای ندارد در سراسر دنیا به عنوان درمان طبیعی مورد قبول واقع شده است و طرفداران بسیاری دارد. لازم به ذکر است که این ذهنیت که در طب سوزنی فقط از اعمالی که با سوزن، لیزر، الکتریسیته انجام می‌شود استفاده می‌گردد ناصحیح است بلکه طب سوزنی دارای مراحل مختلفی است که به ترتیب جهت درمان بیماران عزیز استفاده می‌شود:چاقی

  1. اصلاح مزاج و پاکسازی بدن ، رژیم درمانی : این آیتم ریشه در طب سنتی شرقی دارد، با پاکسازی بدن و اصلاح مزاج می‌توانیم بدون تغییر چندان در کالری فرد علاوه بر زیبایی ظاهری، سلامتی را برای فرد به ارمغان بیاوریم. در این روش به دلیل درمان‌های طبی مزاجی پوست بیمار شفاف‌تر می‌شود و فولیکول‌های مو بهتر تغذیه می‌شوند.
  2. ماساژ درمانی ، ورزش و اعمال فیزیکی خاص : این روش‌ها که امروزه با تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود ریشه در فیزیولوژی انرژِی و حرکت مایعات و لنف بدن دارد و در واقع سلولیت یا چربی‌های موضعی را می‌تواند از بین ببرد.
  3. اعمال طب سوزنی : ما با این روش به چند طریق می‌توانیم بیمار را به سوی لاغری و کاهش وزن سوق دهیم .

الف) افزایش متابولیسم پایه بیماران که باعث افزایش سوخت انرژی می‌شود.

ب) کاهش اشتها

در این روش با افزایش هورمون Leptin اشتهای فرد کاهش می‌یابد.

ج) تنظیم هورمونی – عصبی

ما در طب سوزنی می‌توانیم با کاهش پرولاکتین و افزایش اندروفین مسایل پرخوری و بی‌اشتهایی عصبی بیماران را درمان نماییم.

با تحریک پایانه‌های پوستی – عصبی هورمون‌های بیماران در ناحیه هیپوفیز و هیپوتالاموس تغییر چشمگیری دارد به این طریق پرولاکتین کاهش یافته و آندروفین افزایش می‌یابد و این عمل به تنظیم نحوه غذا خوردن بیماران کمک می‌کند.

د) استفاده از داروهای طب سنتی شرقی – طب سوزنی

در این روش علاوه بر اعمال خاص که ذکر شد می‌توان از داروهای خاص نیز استفاده نمود با استفاده از این داروها می‌توان به اصلاح مزاج بیماران کمک کرد.

تمامی این داروها گیاهی و ارگانیک بوده و جزء پرطرفدارترین داروها جهت درمان چاقی در سراسر جهان می‌باشند.چاقی - ۲

بنابراین با این روش بدون ایجاد عوارض می‌توان با روشی فیزیولوژیک و طبی بر اساس اصول مزاج شناسی بیماران را درمان نمود؛ و علاوه بر ارتقای سلامت و زیبایی در تمامی ابعاد مثل پوست و مو، تناسب اندام بهتری داشت. بسیاری از بیماران پس از اجرای این درمان‌ها ذکر می‌نمایند که در قدرت یادگیری و کار و فعالیت نیز ارتقاء یافته‌اند.

یکی از مکانیسم‌های انجام طب سوزنی تبدیل بدن از متابولیسم بی‌هوازی به هوازی می‌باشد که طی جلسات مختلف برای بیمار انجام می‌شود.

4.28
error: تمامی حقوق وب سایت برای موسسه طب سنتی و حجامت محفوظ است