سرخط خبرها
خانه / تشخیص و درمان / طب سوزنی و طب سنتی شرقی / کلینیک درد / درمان کمر درد با طب سوزنی الکتریکی – الکتروتراپی

درمان کمر درد با طب سوزنی الکتریکی – الکتروتراپی

کلینیک-درد-۱کمر درد یکی از شایعترین علت مراجعه به پزشک در کل دنیا می‌باشد، در بسیاری از موارد رتبه دوم و حتی نخست را در مراجعات پزشکی دارد اما از این جهت دردهای ستون فقرات مهم می‌باشد که burden یا بار بیماری زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند این بدان معنی است که کمر درد و دردهای ستون فقرات جزء بیماری‌های گران و هزینه بر تلقی می‌شود. از طرفی این بیماری در قشر جوان و فعال اجتماع پدیدار می‌گردد و در واقع ساعات کاری زیادی را هدر می‌دهد.

بسیاری از سیستم‌های بهداشتی جهان پروتکل‌هایی جهت درمان سریع و کارآ را جهت درمان این بیماران طراحی کرده‌اند تا بتوانند ساعت‌های کاری از دست رفته را سریعاً جبران نمایند.

سازمان بهداشت جهانی به کمک آکادمی درد امریکا و کالج طب سوزنی توانست پروتکلی را جهت درمان این بیماران ارائه نماید. نقش طب سوزنی الکتریکی یا الکتروتراپی و طب سوزنی مغناطیسی یا مگنت‌تراپی در این بین بسیار پررنگ است. امروزه با کمک گرفتن از تکنولوژی وکیوم تراپی و تلفیق آن با الکتریسیته – لیزر و مگنت همراه با الکترودهای سوزنی خاص می‌توان ترتیبی را اتخاذ کرد که در کلینیک و مطب به راحتی طی چند جلسه درمانی، تسکین درد، درمان درد و در نهایت بازتوانی بیماری را برای بیمار انجام داد. پزشک آکوپانکچریست در کلینیک درد براحتی می‌تواند اقدام به درمان التهاب در ناحیه دیسک کمری نماید . در روش اصولی این عمل، با تشکیل مدارهای خاصی در بدن بیمار و در عمق بافت‌ها می‌توان حرکت و مهاجرت گلبولهای سفید را به ناحیه کم نمود و این به معنای کاهش سریع التهاب است در همین زمان تجویز داروهای دیسک ساز و غضروف ساز می‌تواند مؤثر واقع شود. همچنین با کمک وکیوم تراپی می‌توان گردش خون ناحیه را بهتر نمود و اسیدیته بافتی و اسپاسم‌های پاراورتبرال را کاهش داد.

پزشک در کنار این درمان می‌تواند در طی جلسات مختلف با تحریک طب سوزنی عضلات تیپ II و III آزاد سازی انکفالین و مواد شبه اوپیوئیدی درونی بدن را افزایش دهد، این امر به کاهش سریع علائم بیمار کمک بسیاری می‌نماید.

 مزایای این روش درمانی :

  1. عدم وجود عارضه

در این روش به هیچ عنوان ساختار آناتومی دیسک و استخوان به هم نمی‌خورد و در واقع با اینکه یک روش Interventional یا مداخله‌ای است ولی به خود بدن فرصت داده می‌شود که به صورت فیزیولوژیک به درمان خود بپردازد، در واقع این روش یک درمان طبی است و ما با ایجاد یک شرایط فیزیولوژیک از پاسخ بافتی التهابی بدن که در موارد حاد به ضرر بیمار است جلوگیری می‌کنیم و در بلند مدت به بدن اجازه می‌دهیم که واکنش‌های healing یا ترمیمی خود را برای بیمار انجام دهد این امر به بهبود فیزیولوژیک بیماری بدون تغییر در آناتومی بیمار منجر می‌شود.

  1. عدم ایجاد آرتروز

در دستکاری جراحی ستون فقرات به دلیل برداشتن دیسک‌ها ، ریسک ایجاد آرتروز در بیمار اقزایش می‌یابد و منجر به ناپایداری ستون فقرات می‌شود ولی در طب سوزنی الکتریکی – مغناطیسی به دلیل کاهش التهاب حتی ریسک ایجاد آرتروز کاهش می‌یابد و Stability ستون فقرات حفظ می‌شود.کلینیک-درد-۲

  1. عدم نیاز به بستری و بیهوشی

  2. هزینه کمتر برای بیمار

  3. درمان اختلالات همراه:

بسیاری از بیماران بعد از جلسات درمان ذکر می‌کنند که به لحاظ سیکل خواب و بیداری – احساس خوشایند در عضلات و کاهش خستگی‌های مزمن، حال عمومی بهتری را تجربه می‌کنند که این امر مربوط به افزایش آندروفین‌ها در گردش خون و افزایش سطح سروتونین در مغز می‌باشد.

  1. استفاده از تکنیک‌ها و داروهای طب سنتی شرقی :

همچنین با اصلاح مزاج و استفاده از داروهای ارگانیک و طبیعی و اصول رژیم درمانی می‌توان کمک زیادی به بیماران نمود. گاهی اوقات علت کمر درددر ارگان‌های دیگر مثل دستگاه گوارش است؛

مثلاً یبوست در بیماران می‌تواند باعث درد ستون فقرات شود و یا آن را تشدید کند که در طب سنتی شرقی براحتی آن را می‌توان درمان کرد. در بسیاری از موارد در خانم‌ها مسایل طبی زنان را با کمک طب سنتی شرقی می‌توان بهبود بخشید و دردهای ستون فقرات را کاهش داد.

  1. درمان فیبرومیالژیا یا سندرم خستگی مزمن :

بسیاری از بیماران که مبتلا به کمر درد و دردهای ستون فقرات هستند مبتلا به بیماری فیبرومیالژی می‌باشند که حتی پس از درمان‌های جراحی دردشان پا برجا باقی می‌ماند و حتی شدید می‌شود در صورت تشخیص فیبرومیالژیا یکی از درمان‌های بسیار موفق که توسط سازمان جهانی بهداشت تأیید شده‌است انجام اعمال طب سوزنی است که می‌توان در این روش درمانی، برای بیمار انجام داد.

3.89
error: تمامی حقوق وب سایت برای موسسه طب سنتی و حجامت محفوظ است