سرخط خبرها
خانه / تحقیقات و پژوهش / مقالات / لزوم داشتن مشاوره طب سنتی جهت زوج های جوان قبل از اقدام به بچه دار شدن

لزوم داشتن مشاوره طب سنتی جهت زوج های جوان قبل از اقدام به بچه دار شدن

مشاوره ازدواجدین اسلام مکتب انسان سازی است و همواره تعالیم اسلامی علاوه بر دستورات دینی در جهت ساخت و پالایش روح و ایمان و اخلاق دستورات جامعی نیز در جهت حفظ تندرستی انسانها داشته تا حاصل عملکرد عقل و روح سالم از یک جسم سالم صادر گردد. تدابیر طب سنتی که بر پایه تعالیم اسلامی نیز استوار است توجه ویژه ای بر پرورش و تربیت انسانهای سالم دارد و صد البته اگر بتوانیم انسانهای سالم از نظر جسمی و روحی پرورش دهیم خواهیم توانست جامعه ای سالم داشته باشیم. یکی از وظایف مهمی که یک زن و مرد مسلمان پس از عمل به سنت حسنه ازدواج در قبال جامعه اسلامی خود دارند دقت در انعقاد نطفه سالم و پرورش فرزند سالم است از نظر طب سنتی جهت ایجاد نطفه هر چه سالمتر و قویتر بهتر است مدتی قبل از اقدام به بارداری زن و مرد علاوه بر پاکسازی روحی از نظر جسمی نیز هر کدام مزاج خود را اصلاح نمایند و هرچه مزاجشان به حالت اعتدال نزدیکتر باشد نطفه سالمتری پرورش خواهد یافت.

بر اساس نظر حکما این مدت از شش ماه الی چهل روز قبل از انعقاد نطفه پیشنهاد شده است. همانگونه که امروزه انواع مشاوره های قبل از ازدواج یا مشاوره های خانوادگی از نظر روانشناسی و … وجود دارد شایسته است زوج های جوان قبل از اقدام بر بارداری جهت ایجاد شرایط اصلاح مزاجی و همچنین حفظ حالت مزاجی متناسب در طول بارداری یک ((مشاوره طب سنتی)) انجام داده و دستورات خاص غذایی و تدابیر پاک سازی لازم را دریافت دارند.

مشاوره ازدواج ۲

 

 

و در طول بارداری نیز تحت نظر و مراقبت پزشک طب سنتی باشند، چه بسا ممکن است به دلیل وجود سردی یا گرمی مزاج بیش از حد یکی از والدین در این مقطع زمانی خاص مشکلاتی در ساختار روحی و جسمی کودک پدید آمده و تا سالهای بعد کودک از این عوارض رنج ببرد با رعایت بسیاری دستورات ساده و اصلاح مزاجی میتوان از بروز بسیاری از مشکلات و بیماریها در مادر و کودک جلوگیری کرد.

 نویسنده:
دکتر علیرضا نیک نفس
سرپرست نمایندگی مؤسسه تحقیقات حجامت ایران در استان البرز

error: تمامی حقوق وب سایت برای موسسه طب سنتی و حجامت محفوظ است