سرخط خبرها

لیفت صورت با طب سوزنی

لیفت صورت - ۱یکی از درمان‌های نوین در حیطه جوان‌سازی و طب زیبایی که امروزه بسیار گسترش یافته است طب سوزنی است. امروزه کلینیک‌های زیادی را در جهان و کشور خودمان می‌بینیم که اقدام به جوان‌سازی و انجام اعمال زیبایی می‌نمایند، چیزی که واضح است این است که اعمال زیبایی امروزه از طریقه اعمال بدون تهاجم یا بسیار کم تهاجمی انجام می‌شود؛ در مورد لیفت صورت نیز این امر مبتنی بر اصول بسیار کم تهاجمی طراحی شده است که در Aesthetic Medicine یا رشته زیبایی انجام می‌شود.

اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان به جوان‌سازی بدون برش خاصی، اقدام کرد؟

در واقع کلیه تکنیک‌ها و اعمال در این زمینه مهارت‌هایی را ایجاد کرده است که بوسیله آن بتوان دسترسی به لایه‌های عمقی پوست داشت؛ یک باور عمومی اشتباه این است که جوان‌سازی منوط به لایه خارجی پوست می‌باشد در حالیکه در رشته زیبایی، پزشکان علاوه بر سطح خارجی پوست به لایه‌های عمقی‌تر پوست، عضله، بافت همبندی نیز توجه دارند. زمانی که چهره فرد دچار پیری و رکود می‌شود تمامی این بافت‌های نگهدارنده و عمقی که Structure یا ساختمان عضو را تشکیل می‌دهند تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

پروسه افتادگی یا Slackening صورت بیش از اینکه مربوط به سطح بیرونی پوست باشد مربوط به عضلات بافت نگهدارنده و همبند و ساختمان‌های عمقی صورت است. حتی امروزه مشخص شده که تغییر شکل استخوانی نیز در فرایند پیری بسیار تأثیر گذار است و بسیاری از تزریقات زیبایی مثل انواع ژل‌ها روی همین اصل استوار است که تغییرات ساختاری اسکلتی را بپوشاند. یکی از تکنولوژی‌هایی که در زمینه جوان‌سازی بسیار پیشرفت کرده‌ است تکنولوژی‌های طب سوزنی یا Needling می‌باشد. در واقع پزشکان با استفاده از طب سوزنی دسترسی به لایه‌های عمقی بدن مثل عضله و بافت نگهدارنده را براحتی میسر کرده‌اند.

امروزه Lift صورت با RF سوزنی جدیدترین و بهترین تکنولوژی پزشکی زیبایی جهان است که بیشترین کارایی و تأثیر را دارد.

روش دیگر CIT بوسیله جریان الکتریسیته است؛ در واقع استفاده از تکنیک طب سوزنی الکتریکی می‌توان به بافت‌های عمقی پوست دسترسی پیدا کرد. در این روش با تحریک خاصی در نواحی چین‌های صورت، کلاژن‌سازی تحریک می‌گردد.

کلاژن بصورت طبیعی در لایه داخلی پوست به نام درم توسط سلول خاصی بنام “فیبروبلاست” ساخته می‌شود.لیفت صورت - ۲

فیبروبلاست‌ها در اثر تحریکات مثل ماساژهای خاص، جریان الکتریسیته یا لیزر وادار به انجام کار بیشتر جهت تولید کلاژن بیشتر می‌شوند، و در واقع بافت را دارای استحکام بیشتری می‌کنند و از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند. این درمان اساس درمان‌های اندرمولوژی می‌باشد، حتی امروزه ثابت شده است که می‌توان تغییرات ژنتیکی خاصی را در فیبروبلاست‌ها ایجاد کرد و تولید کلاژن را در این سلول بیشتر نمود.

در واقع آکوپانکچر یا طب سوزنی این امکان را جهت رساندن امواج الکتریسیته و RF به اعماق پوست و استفاده از تحریکات موضعی بهتر و بیشتر فراهم می‌کند و در بسیاری از موارد لیفت و جوان‌سازی صورت را در حد بسیار مطلوب انجام می‌دهد.

4.33
error: تمامی حقوق وب سایت برای موسسه طب سنتی و حجامت محفوظ است