سرخط خبرها
خانه / تحقیقات و پژوهش / مقالات / کروناویروس را بهتر بشناسیم

کروناویروس را بهتر بشناسیم

اگر آبریزش بینی و خلط دارید این عفونت ویروس کرونا نیست. کرونا ویروس معمولا با سرفه خشک بدون آبریزش آغاز می‌شود. این راحت‌ترین راه تشخیص عفونت است.

علائم مربوط به عفونت ریه یا پنومونی کرونا ویروس

  1. بیماری با گلو درد و خشکی گلو آغاز می شود که ۳ تا ۴ روز طول می‌کشد.
  2. سپس ویروس همراه با ترشحات بینی به ریه نفوذ کرده و باعث عفونت ریه می‌شود که ۵ تا ۶ روز طول می‌کشد.
  3. همراه با پنومونی تب بالا نیز وجود دارد. احتقان بینی با احتقان عادی بینی در سرماخوردگی متفاوت است. بدلیل ترشح زیاد در ریه، بیمار احساس می‌کند که در حال غرق شدن است.

توصیه های پزشکی

  1. ویروس کرونا از راه هوا منتقل نمی‌شود، از طریق مایعات منتقل می‌شود. بنابراین بودن در کنار فرد ناقل به تنهایی باعث بیماری نمی‌شود بلکه دست زدن و روبوسی با او خطرآفرین است.
  2. ویروس کرونا ویروس بزرگی است در نتیجه ماسک‌های معمولی هم جلوی نفوذ آن را می‌گیرند. توجه داشته باشید استفاده از ماسک برای بیماران ضروری است نه افراد سالم زیرا در صورت عطسه یا سرفه، ویروس به خارج پرتاب نمی‌شود و سبب انتشار بیماری نمی‌شود.
  3. هنگامی که خارج از منزل هستید، به صورت خود دست نزنید. اگر دستان شما آلوده باشد، حتی با تماس با چشم نیز ویروس به بدن راه پیدا می‌کند.
  4. این ویروس ۱۲ ساعت روی سطوح فلزی زنده باقی می‌ماند. درنتیجه در موقع تماس با سطوح فلزی حتما دستان خود را به طور کامل و دقیق بشویید.
  5. این ویروس ۶ تا ۱۲ ساعت بر روی منسوجات زنده باقی می ماند. شستشو پوشاک با مواد شوینده معمولی آن را از سطح لباس از بین می‌برد. برای پوشاک زمستانی که در حالت عادی شسته نمی‌شوند قرار دادن آن در مقابل نور آفتاب ویروس را از بین می‌برد.
  6. این ویروس در مقابل حرارت مقاوم نیست و در حرارت ۲۶ الی ۲۷ درجه سانتیگراد از بین می‌رود.

پیشگیری

  1. شایع ترین راه انتقال تماس با ویروس در مناطق عمومی است بنابراین تا حد امکان به اماکن شلوغ نروید.
  2. دست‌ها را مرتب با آب و صابون بشویید.
  3. به صورت خود دست نزنید.
  4. خارج از منزل به خوراکی دست نزنید.
  5. از دست دادن و روبوسی دوستان و آشنایان به شدت پرهیز کنید.
  6. در موارد گلودرد خشک، غرغره با محلول بتادین مخصوص غرغره کردن بسیار مهم است تا میزان ویروس را کاهش داده و از نفوذ آن به ریه جلوگیری کند.
  7. نوشیدن نوشیدنیهای گرم و داغ برای پیشگیری مفید است. توجه داشته باشید که این برای پیشگیری است و برای درمان نیست. آب یخ ننوشید.
error: تمامی حقوق وب سایت برای موسسه طب سنتی و حجامت محفوظ است